Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/6439
Title: Vraagt islamradicalisering om radicale onderwijsvernieuwing?
Authors: Martens, Rob
Keywords: islamradicalisering
onderwijsvernieuwing
radicalisering
allochtone leerlingen
talenten
Issue Date: Mar-2015
Publisher: Open Universiteit
Citation: Martens, R. (2015). Vraagt islamradicalisering om radicale onderwijsvernieuwing? Onderwijsinnovatie, maart 2015, 12-15.
Abstract: Onze westerse maatschappij wordt steeds vaker geconfronteerd met islamradicalisering. Ook scholen hebben hiermee te maken. Over de rol van onderwijs bij het tegengaan van radicalisering zijn heel wat opinies en ideeën te vinden. De meeste zijn terug te brengen tot drie categorieën: houd de sfeer goed, draag democratische waarden over en signaleer radicalisering in vroegtijdig stadium. Volgens Rob Martens is dit niet voldoende. Hij pleit voor radicale onderwijsvernieuwing om islamradicalisering te bestrijden.
URI: http://hdl.handle.net/1820/6439
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OI_2015_1_islamradicalisering.pdf155.26 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons