Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/6441
Title: Wéér een steen in de toetsvijver
Authors: Martens, Rob
Keywords: toetsen
toetssysteem
toetsing
eindexamen
Issue Date: Jun-2015
Publisher: Open Universiteit
Citation: Martens, R. (2015). Wéér een steen in de toetsvijver. Onderwijsinnovatie, juni 2015, 12-15.
Abstract: Hoe wij toetsen is heel bepalend voor de inspanningen van leerlingen en voor wat leraren in hun les doen. Toetsen of examens zijn dan geen middel om te controleren of een leerling iets al beheerst, maar worden een doel op zich dat behaald moet worden. In navolging van onderwijsvernieuwers als Montessori en Ferrer vindt Martens dat toetsen afleidt van het echte leren. Volgens hem moeten we toe naar een gedifferentieerd toetssysteem dat rekening houdt met individuele verschillen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/6441
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
OI_2015_2_toetsvijver.pdf127.84 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons