Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/6640
Title: McKenney, S. (2015). Docentontwerpteams: Hoe werken ze (niet) en waarom? Interactive paper symposium during the annual meeting of Onderwijs Research Dagen. June 17-19: Leiden.
Authors: McKenney, Susan
Keywords: teacher designers
collaborative design
Issue Date: 2015
Citation: McKenney, S. (2015, 17-19 June). Docentontwerpteams: Hoe werken ze (niet) en waarom? Interactive paper symposium during the annual meeting of Onderwijs Research Dagen, Leiden, The Netherlands.
Abstract: Het actief betrekken van docenten in het vormgeven van curriculuminnovatie bevordert de implementatie daarvan door (a) ervoor te zorgen dat de aanpassingen die docenten maken tijdens de uitvoering vooral productief blijven (DeBarger et al., 2014); (b) eigenaarschap te creëren (Penuel, Fishman, Yamaguchi & Gallager, 2007); en (c) inzichten in de vernieuwing op te bouwen (Clandinin & Connelley, 1992); wat ook kan leiden tot (d) professionalisering van de deelnemende docenten (Voogt et al., 2011). Dit symposium richt zich op het actief betrekken van docenten bij curriculuminnovatie in de vorm van docentontwerpteams (DOTs) die samen nieuwe leerlijnen, leerplannen, en/of leermiddelen creëren. Terwijl DOTs in principe de bovengenoemde voordelen kunnen bieden bij curriculuminnovatie, gaat dat niet vanzelf; succes van DOTs staat of valt met de implementatie ervan.
URI: http://hdl.handle.net/1820/6640
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0-DOTsymposium.pdfpresentation286.74 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons