Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/6918
Title: Serious gaming: wondermiddel of luchtkasteel?
Authors: Westera, Wim
Keywords: RAGE
learning
game
education
serious
motivation
Issue Date: 24-Mar-2016
Citation: Westera, W. (2016, March 24). Serious gaming: wondermiddel of luchtkasteel? Keynote presentatie op de 24 uur van de Zakelijke Dienstverlening en Veiligheid, MBO-Raad, Maastricht.
Abstract: Games voor onderwijs en training worden een serieuze zaak. Marktprognoses melden een jaarlijkse groei van 18% tot een wereldwijd volume van meer dan 5 miljard Euro in 2020. Games bieden leerlingen een virtuele praktijk, waarin ze actief kunnen oefenen. Studietaken worden levensechte uitdagingen die tot indringende leerervaringen leiden. Dat schept nieuwe mogelijkheden juist in het MBO, waar praktische ervaring vaak belangrijker is dan theoretische kennis. Deze sessie geeft een snelle update over serious games. Diverse game-mechanismen worden besproken aan de hand van actuele voorbeelden.
URI: http://hdl.handle.net/1820/6918
Appears in Collections:2. RAGE Presentations

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ZDV gaming maart 2016dsp.pdf499.07 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons