Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7070
Title: Hoogbegaafde leerlingen in school: van gedwongen onderpresteren naar ‘Optimaliserend Onderwijs’.
Authors: Mooij, Ton
Keywords: Hoogbegaafdheid
Cognitief hoogbegaafde leerling
Gifted underachievement
Gedwongen onderpresteren
Regulier onderwijs
Onderwijsdifferentiatie
Optimaliserend Onderwijs
Optimal Edcuation
Dubbele diagnostiek
School development
Issue Date: 29-Sep-2016
Citation: Mooij, T. (2016, 29 september). Hoogbegaafde leerlingen in school: van gedwongen onderpresteren naar ‘Optimaliserend Onderwijs’. Invited keynote landelijke congres ‘Hoogbegaafdheid’ van het ‘Euregionaal Congresburo’, Hotel Pullman Cocagne, Eindhoven, Nederland.
Abstract: In deze keynote voor professionals uit onderwijs en jeugdzorg wordt aandacht besteed aan de volgende punten: 1. Voorbeelden: cognitief hoogbegaafde leerlingen 2. Begrip hoogbegaafd; leerpsychologische kenmerken 3. Leerlingverschillen bij intrede PO 4. Oorzaken onderpresteren cognitief hb leerlingen 5. Regulier onderwijs en leerlingproblemen 6. Noodaanpak en systeemmaatregelen 7. ‘Optimaliserend Onderwijs’ voor elke leerling 8. Multiniveau beleids- en schoolontwikkeling 9. Vragen en discussie 10. Referenties & repositories
URI: http://hdl.handle.net/1820/7070
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
112 2016 Presentatie Mooij Keynote Congres Hoogbegaafdheid 29 sept 2016.pdf2.5 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.