Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7179
Title: Inclusief hoogbegaafdheid
Authors: Mooij, Ton
Keywords: High ability pupils
Hoogbegaafdheid
Preschool and primary school
Causes of underachievement
Integrating individual differences
Prevention of underachievement
Double diagnostics
Curriculum and instruction
Issue Date: Oct-2008
Citation: Mooij, T. (2008). Inclusief hoogbegaafdheid. De Wereld van het Jonge Kind, 35(10), 346-349.
Abstract: Ontwikkelingen in de leervorderingen van elke leerling dienen – om motivatieredenen - steeds te worden bepaald op grond van de eigen vorderingen en niet slechts op grond van een groeps- of landelijk gemiddelde. Zodoende worden individuele leervorderingen eenduidig beloond terwijl, indien gewenst, ook hun niveau vanuit een landelijke norm of een eenduidig criteriumperspectief kan worden bepaald (dubbele diagnostiek). In elke school is organisatorisch van belang dat alle leerlingen, in elke groep, steeds leeftijdsonafhankelijk kunnen werken in kleine groepjes van circa twee tot acht leerlingen. Blokken leerstof kunnen dan worden afgesloten mits die met voldoende of goed zijn afgerond.
URI: http://hdl.handle.net/1820/7179
Appears in Collections:1. FEEEL Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
121 2008 Inclusief hoogbegaafdheid. Art Wereld Jonge Kind.pdf756.05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.