Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7325
Title: De kwaliteit en het ontwerp van MOOCs
Authors: Kasch, Julia
Van Rosmalen, Peter
Kalz, Marco
Keywords: SOONER
MOOCs
Scalability
Issue Date: May-2016
Citation: Kasch, J., Van Rosmalen, P., & Kalz, M. (2016). De kwaliteit en het ontwerp van MOOCs. In Symposium: De uitdagingen van open online onderwijs/MOOCs. Onderwijs Research Dagen (ORD), Rotterdam, Nederland.
Abstract: Een steeds belangrijker wordende uitdaging van het onderwijs is het ontwerpen van kwalitatief hoog onderwijs aan grote/groeiende studenten aantallen. Tijdens deze presentatie zoomen wij in op het cursus ontwerp van verschillende MOOC om te analyseren in hoeverre de leeractiviteiten zijn afgestemd op de beoogde leerdoelen (principe van constructive alignment). Daarnaast richten we ons op de verschillende interacties die gebruikt worden in de MOOCs en hoe deze samen met het principe van constructive alignment de kwaliteit en de schaalbaarheid van MOOCs be├»nvloeden. De eerste resultaten uit ons onderzoek laten zien dat de gekozen invalshoek inzicht oplevert in het ontwerp van de bestudeerde MOOCs. De focus op alignment en interacties geeft een gebalanceerd zicht op de combinatie van kwaliteit en schaalbaarheid.
URI: http://hdl.handle.net/1820/7325
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Julia Kasch ORD NL 2016.pdf656.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.