Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7391
Title: Effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren.
Authors: Vrieling, Emmy
Velthorst, Gerdo
Matzat, Uwe
Potjer, Yolande
Keywords: zelfgestuurd leren
social media
Issue Date: 2016
Publisher: Iselinge Hogeschool
Citation: Vrieling, E., Velthorst, G., Matzat, U., & Potjer, Y. (2016). Effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren. In Delen is versterken: Educatiejaarboek 2016 Iselinge hogeschool (pp. 43-55). Doetinchem: Iselinge Hogeschool.
Abstract: Onderzoek laat zien dat veel leraren experimenteren met de inzet van social media in hun lessen. Hierbij lijkt er een natuurlijke verbinding te bestaan tussen de inzet van social media en het bevorderen van zelfgestuurd leren. Duidelijke richtlijnen voor effectief gebruik van social media ontbreken echter. In deze studie formuleren we dergelijke richtlijnen en onderzoeken we de gebruiksmogelijkheden ervan in een empirische pilotstudie. Eerst wordt er een literatuurstudie uitgevoerd naar mogelijkheden om zelfgestuurd leren te faciliteren met behulp van social media. Vervolgens worden deze bevindingen vertaald naar richtlijnen. Tenslotte worden deze richtlijnen ge├»mplementeerd in een pabomodule. Hierbij wordt gezocht naar bevorderende en belemmerende factoren in het ontwerp, uitmondend in richtlijnen voor effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren.
URI: http://hdl.handle.net/1820/7391
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Artikel jaarboek srl en smt-final-240616-vrieling et al.pdf172.85 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.