
Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1820/7391
Title: | Effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren. |
Authors: | Vrieling, Emmy Velthorst, Gerdo Matzat, Uwe Potjer, Yolande |
Keywords: | zelfgestuurd leren social media |
Issue Date: | 2016 |
Publisher: | Iselinge Hogeschool |
Citation: | Vrieling, E., Velthorst, G., Matzat, U., & Potjer, Y. (2016). Effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren. In Delen is versterken: Educatiejaarboek 2016 Iselinge hogeschool (pp. 43-55). Doetinchem: Iselinge Hogeschool. |
Abstract: | Onderzoek laat zien dat veel leraren experimenteren met de inzet van social media in hun lessen. Hierbij lijkt er een natuurlijke verbinding te bestaan tussen de inzet van social media en het bevorderen van zelfgestuurd leren. Duidelijke richtlijnen voor effectief gebruik van social media ontbreken echter. In deze studie formuleren we dergelijke richtlijnen en onderzoeken we de gebruiksmogelijkheden ervan in een empirische pilotstudie. Eerst wordt er een literatuurstudie uitgevoerd naar mogelijkheden om zelfgestuurd leren te faciliteren met behulp van social media. Vervolgens worden deze bevindingen vertaald naar richtlijnen. Tenslotte worden deze richtlijnen geïmplementeerd in een pabomodule. Hierbij wordt gezocht naar bevorderende en belemmerende factoren in het ontwerp, uitmondend in richtlijnen voor effectief gebruik van social media ter bevordering van zelfgestuurd leren. |
URI: | http://hdl.handle.net/1820/7391 |
Appears in Collections: | 1. T2 Publications, books and conference papers |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Artikel jaarboek srl en smt-final-240616-vrieling et al.pdf | 172.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.