Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7489
Title: Analyse van productselectiemodellen in de verzekeringssector vanuit het gebruikersperspectief
Authors: Dieters, Caroline
Keywords: productselectiemodel
vergelijkingssites
domein
gebruikersperspectief
adviseren
informeren
Issue Date: 6-Dec-2016
Publisher: Open Universiteit Nederland
Abstract: Dankzij het internet is er tegenwoordig steeds meer keuze, waardoor het voor consumenten steeds moeilijker wordt om het juiste product te vinden. Er zijn vergelijkingssites die hulp bieden, maar welke methoden van productselectie hanteren zij? Om deze onderzoeksvraag te beantwoorden, zijn de in de literatuur gevonden toepassingen van productselectiemethoden getoetst aan twee websites die reisverzekeringen vergelijken. Het bewijsmateriaal is verzameld in de vorm van schermprints van deze vergelijkingssites. De belangrijkste conclusie uit dit onderzoek is dat het onduidelijke productselectiemodel van de vergelijkingssites zorgt voor tekortkomingen. Er is ruimte voor verbetering, vooral ten aanzien van de informatieverstrekking aan de consumenten, zoals het plaatsen van informatie op één plaats, gemakkelijker zoekmogelijkheden, betere uitleg hoe de vergelijking tot stand komt en het gebruik van een ontologie voor verzekeringen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/7489
Appears in Collections:MSc Business Process Management and IT

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
INF_20161206_Dieters.pdf11.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.