Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7959
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorWestera, Wim-
dc.date.accessioned2017-07-17T14:00:08Z-
dc.date.available2017-07-17T14:00:08Z-
dc.date.issued2017-05-11-
dc.identifier.citationWestera, W. (2017, 11 May). Virtual Reality in het onderwijs, hoe reëel is dat? Keynote presentatie op het SURF seminar "Virtual Reality in het Onderwijs: didactisch redeneren in de praktijk", Rijksuniversiteit Groningen, Groningen.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1820/7959-
dc.description.abstractVR-technologie is onstuitbaar in opkomst. De prijzen dalen en de consumentenmarkt staat op doorbreken. Nu onderwijspioniers zich enthousiast op nieuwe VR-toepassingen voor leren en onderwijzen storten, rijst de vraag hoe we de educatieve potentie van VR moeten beoordelen: wordt het onderwijs beter, wat zijn de valkuilen, is het allemaal wel betaalbaar? Deze lezing probeert het didactisch potentieel van VR te duiden door te kijken naar de unieke kenmerken van VR, door rekening te houden met hoe ons brein werkt en hoe we leren, en door VR te plaatsen tegen de achtergrond van eerdere onderwijstechnologische vernieuwingen.en_US
dc.language.isonlen_US
dc.subjectVirtual realityen_US
dc.subjectgamesen_US
dc.subjectserious gamesen_US
dc.subjectlearningen_US
dc.subjecttechnologyen_US
dc.subjectsimulationen_US
dc.titleVirtual reality in het onderwijs, hoe reëel is dat?en_US
dc.typePresentationen_US
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SURF-VR1.pdf704 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons