Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/7971
Title: Hoe breng je kennisuitwisseling in MOOC in kaart?
Other Titles: Paperpresentatie op het symposium De uitdagingen van open online onderwijs op ORD 2017
Authors: Brouns, Francis
Firssova, Olga
Keywords: MOOCs
kennis uitwisseling
tekstanalyse
Stahl
Issue Date: 30-Jun-2017
Publisher: ORD 2017
Citation: Brouns, F., & Firssova, O. (2017, 28-30 June). Hoe breng je kennisuitwisseling in kaart? [How do you get an overview of knowledge exchange in a MOOC?]. In K. Kreijns (Chair), De uitdagingen van open online onderwijs. Symposium conducted at the Onderwijsresearchdagen, Antwerpen, België.
Abstract: Bij open online onderwijs is het de vraag of lerenden daadwerkelijk nieuwe kennis opdoen of verwerken. Een exploratieve studie is uitgevoerd om dit te achterhalen. De resultaten laten zien dat in groepen met meer berichten er ook meer variatie in onderwerpen was en meer “lange” gesprekken. In minder actieve groepen kwamen conversaties na de eerste introductie berichten niet op gang. De resultaten laten verder zien dat groepen met meer bijdragen meer “zenden” maar ook meer overgaan tot het elaboreren op kennis en reageren op elkaar. Reflecties op de eigen praktijk in relatie tot de MOOC onderwerpen blijken de uitwisseling het meest te triggeren.
URI: http://hdl.handle.net/1820/7971
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ORD_2017_Kennisconstructie_MOOC_BrounsFirssova.pdf669.44 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons