Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/804
Title: Kiezen voor leerobjecten
Other Titles: Acht onderwijsambities en de mogelijke inzet van leerobjecten daarbij voor instellingen voor hoger onderwijs
Authors: Schoonenboom, Judith
Emans, Bruno
Meijer, Joost
Keywords: leerobjecten
hoger onderwijs
flexibilisering
Issue Date: Nov-2006
Publisher: Digitale Universiteit
Series/Report no.: Leerobjecten in de praktijk
1
Abstract: Kiezen voor leerobjecten bespreekt acht onderwijsambities en de manier waarop leerobjecten een rol kunnen spelen bij het realiseren van deze ambities. De acht onderwijsambities zijn: (1) Het creëren van zelfstandige trajecten, bijvoorbeeld voor levenslange leerders; (2) Flexibilisering van het onderwijs; (3) Inspelen op verschillen tussen studenten; (4) De gezamenlijke ontwikkeling van leermaterialen met andere instellingen of externe partijen; (5) Aansluiten op de beroepspraktijk; (6) Met digitaal interactief leermateriaal aansluiten bij verwachtingen van studenten; (7) Het ontsluiten van bestaand leermateriaal; (8) Door ontsluiting van resources bijdragen aan verwerving van informatievaardigheden. Doelgroep van dit document zijn beleidsmakers en ICTO-ers.
URI: http://hdl.handle.net/1820/804
Appears in Collections:1. LN: Publications and Preprints

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kiezen voor leerobjecten def 30okt06.pdf368.6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons