Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8644
Title: Games voor leren communiceren?
Authors: Nadolski, Rob
Kommeren, Rob
Van Lankveld, Giel
Keywords: serious games
applied games
RAGE
Issue Date: 8-Nov-2017
Citation: Nadolski, R. J., Kommeren, R., Van Lankveld, G. (2017, 8 November). Games voor leren communiceren? [Games for learning to communicate?]. Presentation given at Surf-Onderwijsdagen, Rotterdam, The Netherlands.
Abstract: De workshop/sessie verschaft inzicht in de (on)mogelijkheden van digitale educatieve games bij vaardighedenonderwijs voor ROC’s en geeft praktische richtlijnen voor het effectief inzetten van games. We gebruiken de game Space Modules, die binnen het Europese H2020-project RAGE door het Londense gamebedrijf PlayGen in samenwerking met Stichting Praktlijkleren is ontwikkeld en in samenwerking met de Open Universiteit is onderzocht. We laten zien hoe games kunnen bijdragen aan het leren communiceren van (ICT-)studenten. Docenten kunnen de verzamelde performance data van de game direct gebruiken voor een gerichte debriefing op klas- of individueel niveau. Je kunt in deze sessie zelf een korte sessie met een game spelen en we demonstreren deze of een eerder door studenten doorlopen sessie. Je hoort ook meer over het ontwikkeltraject en onderzoek van deze game, en over de motivatie voor de keuze van een game voor deze vaardigheid bij deze doelgroep
URI: http://hdl.handle.net/1820/8644
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GamesvoorLerenCommunicerenSurfOnderwijsdagenNadolskiKommerenvanLankveld.pdf564.75 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons