Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8876
Title: Viewbrics: Kijken om vakoverstijgende (21e eeuwse) vaardigheden beter te beoordelen
Authors: Rusman, Ellen
Nadolski, Rob
Janssen, Theo
Keywords: formatieve evaluatie/beoordeling
viewbrics
rubrieken
videovoorbeelden
feedback
complexe vaardigheden
seamless
Issue Date: 2017
Citation: Rusman, E., Nadolski, R., & Janssen, T. (2017, 5 Oktober, invited). Viewbrics: Kijken om vakoverstijgende (21e eeuwse) vaardigheden beter te beoordelen. Workshop op uitnodiging tijdens Dag van de Leraar, ParkstadLab. Theater Heerlen, Heerlen, Nederland.
Abstract: Worstelt u als docent met het aanleren en beoordelen van vakoverstijgende (ook wel 21e eeuwse) vaardigheden bij uw VO-leerlingen? Dan is dit een passende workshop voor u. Nadat u kort heeft kennisgemaakt met het Viewbrics project (www.viewbrics.nl) gaat u aan de slag met één van de binnen het project ontwikkelde rubrieken voor het beoordelen van de vaardigheden samenwerken, presenteren en informatievaardigheden. U bekijkt een video van een leerling die een vaardigheid oefent en u beoordeelt deze prestatie met een rubriek. Daarna praten we samen over uw ervaring en over het gebruik van rubrieken voor het aanleren van vakoverstijgende vaardigheden in de VO-onderwijspraktijk.
URI: http://hdl.handle.net/1820/8876
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Workshop Dag van de leraar_5 oktober_2017.pdf4.84 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons