Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8963
Title: De onderzoekende leraar.
Authors: Camp, Gino
Keywords: Onderzoekende houding
Voortgezet Onderwijs
Issue Date: Jun-2013
Citation: Camp, G. (2013, June). De onderzoekende leraar. Van Twaalf Tot Achttien, 23(6), 14-15.
Abstract: Denk je aan een onderzoeker, dan dringt zich al snel het beeld op van een nauwgezette wetenschapper die in relatief isolement onderzoek na onderzoek uitvoert en voor wie tijdsinvestering geen factor lijkt. De leraar, druk met zijn vak en nog drukker om de lesdag door te komen in het chaotische professionele bestaan op een middelbare school, past niet echt in dit profiel. Toch is de ‘onderzoekende leraar’ wel het ideaalbeeld dat op dit moment van dit beroep neergezet wordt. Het is geen onterechte wens, want een onderzoekende houding versterkt de kwaliteit van het beroep en de beroepsuitvoering. Een leraar kan zijn vakbekwaamheid verder ontwikkelen en de kwaliteit van het onderwijs voortdurend versterken door een onderzoekende houding aan te nemen en door – en dat is nog een stap verder - daadwerkelijk onderzoeker te worden.
URI: http://hdl.handle.net/1820/8963
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract VTTA jun 2013.pdf159.71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.