Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8968
Title: Tien oefenstrategieën uit de geheugenpsychologie om toe te passen in de klas.
Authors: Bouwmeester, Samantha
De Bruin, Anique
Camp, Gino
Engelen, Jan
Goossens, Nicole
Tabbers, Huib
Verkoeijen, Peter
Keywords: Effectieve leerstrategieën
Primair Onderwijs
Issue Date: 2012
Citation: Bouwmeester, S., de Bruin, A.B.H., Camp, G., Engelen, J., Goossens, N.A.M.C., Tabbers, H.K., & Verkoeijen, P.P.J.L. (2012). Toolbox: Tien oefenstrategieën uit de geheugenpsychologie om toe te passen in de klas. Rotterdam: Okay Color.
Abstract: Oefening baart kunst. Maar is dat eigenlijk altijd het geval? Vanuit ons vakgebied, de psychologie van het leren, zouden we eerder zeggen: goed oefenen is een kunst. Deze kunst onderzoeken wij en trachten we toe te passen in de praktijk. De belangrijkste vraag daarbij is hoe we ervoor kunnen zorgen dat het oefenen bij taal, rekenen en zaakvakken leidt tot succesvol leren. In dit boek proberen we een antwoord te geven op die vraag door middel van de omschrijving van tien strategieën. Die strategieën zijn als het ware het gereedschap om het leren, het onthouden en het begrijpen te ondersteunen. Tezamen vormen de strategieën een gereedschapskist: de Toolbox.
URI: http://hdl.handle.net/1820/8968
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Abstract Toolbox 2012.pdf160.12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.