Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8976
Title: De onderwijswetenschappen leggen verkoop van broodjes aap aan banden
Authors: Kirschner, Paul A.
Van Merriënboer, Jeroen
Brand-Gruwel, Saskia
Keywords: Urban legends
Educational science
Broodje aap verhalen
Onderwijswetenschap
Issue Date: 2015
Publisher: SWP Publishers
Citation: Kirschner, P. A., Van Merriënboer, J. J. G., & Brand-Gruwel, S. (2015). De onderwijswetenschappen leggen verkoop van broodjes aap aan banden [The educational sciences stops selling urban legends]. In J. van Tartwijk, M. Brekelmans, P. den Brok, & T. Mainhard (Eds.), Theorie en praktijk van leren en de leraar - Liber amicorum Theo Wubbels (pp. 203-220). Amsterdam, The Netherlands: SWP Publishers.
Abstract: Met onderwijsonderzoek is iets vreemds aan de hand. De onderwijswetenschappen in Nederland en daarbuiten hebben de laatste 90 jaar (zie Jubileumnummer Pedagogische Studiën) een belangrijke ontwikkeling doorgemaakt en er is steeds meer bekend over onderwijsleerprocessen en effectieve onderwijsmethoden. Voor een deel vinden nieuwe wetenschappelijk gefundeerde inzichten ook hun weg naar de onderwijspraktijk, hoewel hier volgens de meeste betrokkenen nog veel ruimte voor verbetering is. Toch kan men zich afvragen of het belangrijkste probleem het onvoldoende gebruik van wetenschappelijke inzichten in de onderwijspraktijk is, of dat juist het overmatig gebruik van inzichten die nergens op gestoeld zijn het grootste probleem vormt voor de onderwijswetenschappen.
Description: Liber Amicorum Theo Wubbels
URI: http://hdl.handle.net/1820/8976
Appears in Collections:1. FEEEL Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
De onderwijswetenschappen leggen verkoop van broodjes aap aan banden.PDF686.94 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.