Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8988
Title: Effecten van programmeeronderwijs op computational thinking: een reviewstudie
Authors: Voogt, Joke
Brand-Gruwel, Saskia
Van Strien, Johan
Keywords: programmeeronderwijs
computational thinking
Issue Date: 2017
Citation: Voogt, J., Brand-Gruwel, S., & Van Strien, J. (2017). Effecten van programmeeronderwijs op computational thinking: een reviewstudie. Den Haag: NRO.
Abstract: Om het onderwijs meer inzicht te geven in de efecten van programmeeronderwijs op CT van leerlingen is deze reviewstudie uitgevoerd. De resultaten kunnen onderwijsontwikkelaars en docenten helpen bij het maken van keuze over de wijze waarop programmeeronderwijs kan worden ontworpen om CT van leerlin-gen te bevorderen. In deze reviewstudie worden drie onderzoeksvragen beantwoord.Onderzoeksvragen1 Welke evidentie is er dat programmeeronderwijs bijdraagt aan de ontwikkeling van computational thinking skills bij kinderen tussen 4 en 18 jaar (primair en voortgezet onderwijs)? 2 Onder welke condities kan deze ontwikkeling het beste worden gerealiseerd? 3 Welk instrumentarium is er beschikbaar om de ontwikkeling ten aanzien van computational thinking skills in kaart te brengen?
URI: http://hdl.handle.net/1820/8988
Appears in Collections:3. FEEEL Deliverables and reports

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017 Voogt, Brand-Gruwel, Van Strien - Rapport-Programmeeronderwijs.pdf857.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.