Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/8993
Title: Een exploratieve studie naar de relatie tussen studiemotivatie van mbo-leerlingen en ouderbetrokkenheid
Authors: Boonk, Lisa
Gijselaers, Jérôme
Ritzen, Henk
Brand-Gruwel, Saskia
Keywords: ouderbetrokkenheid
Issue Date: 2017
Citation: Boonk, L., Gijselaers, J., Ritzen, H., & Brand-Gruwel, S. (2017, June). Een exploratieve studie naar de relatie tussen studiemotivatie van mbo-leerlingen en ouderbetrokkenheid. Paper presented at the 46th ORD. Antwerpen: Belgium.
Abstract: Ouderbetrokkenheid en de invloed hiervan op de studieprestaties van leerlingen wordt vooral in de Verenigde Staten onderzocht. In Nederland is binnen de sector mbo geen wetenschappelijk onderzoek uitgevoerd naar het effect van ouderbetrokkenheid op de motivatie en studieprestaties van mbo-leerlingen. Een exploratieve studie is uitgevoerd naar de relatie tussen studiemotivatie van mbo-ers en de mate waarin hun ouders betrokken zijn bij hun beroepsopleiding. Op basis van een uitgevoerde Structural Equation Modeling (SEM) is geconstateerd dat er een significant verband is tussen vormen van ouderbetrokkenheid en de studiemotivatie van mbo-leerlingen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/8993
Appears in Collections:2. FEEEL Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2017 Boonk et al. ORD presentatie .pdf210.35 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.