Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/9010
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGerritsen-van Leeuwenkamp, Karin-
dc.contributor.authorJoosten-ten Brinke, Desirée-
dc.date.accessioned2018-01-07T08:32:37Z-
dc.date.available2018-01-07T08:32:37Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifier.citationGerritsen-van Leeuwenkamp, K. J., & Joosten-ten Brinke, D. (2013). De perceptie van Hbo-studenten op de kwaliteit van toetsing. Het belang van vijftig kwaliteitskenmerken van toetsing. Examens, tijdschrift voor de toetspraktijk, 1, 11-16.en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1820/9010-
dc.description.abstractStudententevredenheid wordt door hogescholen gebruikt als een indicator voor de kwaliteit van toetsing en heeft dan ook een plaats in de prestatieafspraken tussen het ministerie van OCW en de hogescholen. Sturing op basis van studententevredenheid is echter moeilijk. Een student geeft weliswaar een gevoelsreactie op de kwaliteit, maar daarmee is niet altijd direct duidelijk welk specifiek aspect verbeterd moet worden.Bovendien is vanuit marketingonderzoek bekend dat het vervullen van een kwaliteitsaspect niet altijd automatisch leidt tot tevredenheid. Hoe kan een hogeschool gerichter de perceptie van hbo-studenten op de kwaliteit van toetsing gebruiken?en_US
dc.language.isonlen_US
dc.publisherKloosterhofen_US
dc.subjecttoetsingen_US
dc.subjectkwaliteiten_US
dc.subjectstudenttevredenheiden_US
dc.titleDe perceptie van Hbo-studenten op de kwaliteit van toetsing. Het belang van vijftig kwaliteitskenmerken van toetsingen_US
dc.typeArticleen_US
Appears in Collections:1. FEEEL Publications, books and conference papers



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.