Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/9029
Title: Beter schrijven door self- en peer assessment?
Authors: Meusen-Beekman, Kelly
Joosten-ten Brinke, Desirée
Boshuizen, Els
Keywords: peer assessment
self-assessment
schrijfvaardigheid
formatief toetsen
Issue Date: 2016
Citation: Meusen-Beekman, K. M., Joosten-ten Brinke, D., & Boshuizen H. P. A. (2016). Beter schrijven door self- en peer assessment? Levende Talen Tijdschrift, 4, 15-25.
Abstract: De implementatie van formatief toetsen in de bovenbouw van het basisonderwijs leidt tot de ontwikkeling van zelfregulatievaardigheden en een toename in motivatie. Een belangrijke vraag is of formatief toetsen hiernaast ook een positief effect heeft op de leeropbrengsten. In dit artikel beschrijven we de effecten van formatief toetsen, in de vorm van self- en peer assessment op de kwaliteit van schrijfproducten van bovenbouw-leerlingen. Er is een vergelijking gemaakt tussen de kwaliteit van producten van leerlingen die eigen werk hebben beoordeeld of andermans werk hebben beoordeeld, en de kwaliteit van producten die alleen door een docent beoordeeld zijn. Op basis van de resultaten kan geconcludeerd worden dat self- en peer assessment een positief effect hebben op de kwaliteit van schrijfproducten.
URI: http://hdl.handle.net/1820/9029
Appears in Collections:1. FEEEL Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Meusen_Beekman_Joosten-ten Brinke_Boshuizen_2016_Levende talen.pdf109.01 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.