Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/9904
Title: Effectief leren in de handboeken van lerarenopleidingen
Authors: Surma, Tim
Vanhoyweghen, Kristel
Camp, Gino
Kirschner, Paul
Keywords: leerstrategieën
lerarenopleiding
Issue Date: Jun-2018
Citation: Surma, T., Vanhoyweghen, K., Camp, G., Kirschner, P., (2018). Effectief leren in de handboeken van lerarenopleidingen. OnderwijsInnovatie, 2, juni 2018, 36 - 38.
Abstract: Weten hoe leerlingen en studenten goed kunnen leren, wordt steeds belangrijker; immers van hen wordt verwacht dat ze levenslang bijleren en zich steeds nieuwe kennis en vaardigheden eigen maken. Om hen goed te gidsen in hun leerproces is het daarom belangrijk dat leraren in opleiding voldoende kennis hebben van eff ectieve leerstrategieën. De auteurs onderzochten hoe twee belangrijke en bewezen leerstrategieën behandeld worden in handboeken aan lerarenopleidingen.
URI: http://hdl.handle.net/1820/9904
ISSN: 1389-4595
Appears in Collections:1. T2 Publications, books and conference papers

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Effectief leren in de handboeken van lerarenopleidingen - OI_2018_2.pdf1.15 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons