Open Universiteit

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1820/9933
Title: Viewbrics, de kunst van het 'afkijken'. Vakoverstijgende vaardigheden aanleren met video-verrijkte rubrieken.
Authors: Rusman, Ellen
Keywords: formative assessment
video-enhanced rubrics
viewbrics
rubrics
complex skills
feedback
21st century skills
modeling example
Issue Date: 8-Jun-2018
Citation: Rusman, E. (2018, 8 June). Viewbrics, de kunst van het 'afkijken'. Vakoverstijgende vaardigheden aanleren met video-verrijkte rubrieken. Pitch-presentation at the Seamless Learning Conference, Maastricht, The Netherlands.
Abstract: Pitch-presentatir over Viewbrics. Viewbrics [ http://www.viewbrics.nl/ ] onderzoekt hoe videovoorbeelden in combinatie met rubrieken gebruikt kunnen worden om vaardigheden te beoordelen. Om complexe algemene vaardigheden onder de knie te krijgen is het belangrijk dat je een concreet en samenhangend beeld hebt van die vaardigheid. Viewbrics beschrijft de verschillende beheersingsniveaus van drie complexe vaardigheden: presenteren, samenwerken en informatiewijsheid. Viewbrics doet dat in tekst en verrijkt die tekstuele rubrics met videovoorbeelden. Zo kunnen leerlingen en leerkrachten hun prestaties vergelijken met de experts en de kunst ‘afkijken’ bij iemand die het al beheerst. Het project werkt samen met een kernteam met leerkrachten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs, onderzoekers en experts.
URI: http://hdl.handle.net/1820/9933
Appears in Collections:2. TELI Presentations at conferences and events

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pitch Viewbrics.pdf1.68 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons